woensdag 31 augustus 2011

Back to school stuff.


School. Niet iedereen vind het even leuk. Zoals ik. Het enige pluspunt van school is dat je de heledag bij je vriendinnen kan zijn. Maar de meerdere minputen zijn, huiswerk, irritanten jongens (en meisjes), leraaren, verplichtingen, etc. etc. Ik mag misschien raar zijn, maar ik vind het leuk om "back to school stuff" te kopen. Lekker alles organiseren enzo. Zo vind ik het leuk dat alles er mooi uit ziet en bij elkaar past. Ik heb laatst school spullen gekocht en ik vond het leuk om te laten zien! En een paar tips te geven. :).



Ik vind het fijn om mijn werkboeken - schriften en school boeken apart te houden. En alle lossen papieren, zoals roosters, verslagen, belangrijke brieven etc. in een apart mapje te houden. Zodat je alles makelijk terug vind. Ook, zou ik, je boeken kaften. Het ziet er mooi uit, en het beschermt. Het is er bij mij na een half jaar allemaal weer af. Maar, ja, het helpt me het nieuwe school jaar goed te beginnen. :). Ook, zou ik, met ander kaft papier, wat er goed bij past (let op de kleuren! ;)), aan de zeikant van je boek, opschrijven welk boek het is. Voor welk vak, zegmaar. (zie op de foto's.) zodat, als je je boeken in de kast heb staan, je makkelijk ziet welke het is. (sorry voor de SUPER SLECHTE kwaliteid van de volgende foto's.)
Zorg dat je een leuke agenda hebt, die bij je past en overzichtelijk is. Ik vind het ook handig als de agenda niet te groot is. Dan past ie beter in je tas.(sorry voor de vinger, maar me camera deed raar)
Leuke schriften helpen mij altijd om meer aantekeningen te maken en het netter te houden. Ik weet niet hoe dat komt. Zo ben ik gewoon ;).
Ik vind het ook handig om een groot schrift te hebben voor samenvattingen ofzo. Dan is het wel zo leuk als je het een beetje meer "jou" maakt. Ik heb een collage gemaakt van dingen die ik leuk/mooi vind. :). Ik hoop dat jullie deze super lange blog leuk vonden :).

2 opmerkingen: